دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی گفت: آخرین آمار حاکی از آن است که بانک ملی تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری به تعداد ۸۹۲۰ نفر از زائرین اربعین ارز پرداخت نموده است که تقریبا معادل ۸۰ درصد میزان ارز پرداختی به زوار اربعین در شبکه بانکی استان است.

پرداخت ارز اربعین به بیش از ۸۹۰۰ نفر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمید صفایی نیکو با اشاره به اینکه فروش ارز زائرین اربعین حسینی (ع) از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ در شعب بانک ملی ایران و بانک‌های ملت، صادرات، تجارت و سپه آغاز شده است، اظهار کرد: بنا به اطلاع بانک‌های دیگری نیز به این فهرست اضافه شده‌اند که در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص فعالیت آن‌ها در این زمینه موجود نیست. میزان فروش ارز زائران اربعین در ابتدا مبلغ ۱۰۰ دلاربرای افراد بالای ۱۸ سال اعلام شده بود که بر اساس ابلاغیه جدید این محدودیت سنی کاهش یافته است. هر سرپرست خانوار با ارائه شناسنامه یا کارت ملی اعضای خانواده خود و بدون نیاز به حضور آنان با شرط ثبت نام در سامانه سماح به تعداد افراد بالای ۵ سال خانواده خود توانست ارز دریافت نماید.

وی درباره آمار پرداخت ارز اربعین در خراسان رضوی افزود: آخرین آمار حاکی از آنست که بانک ملی تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری به تعداد ۸۹۲۰ نفر از زائرین اربعین ارز پرداخت نموده است که تقریبا معادل ۸۰ درصد میزان ارز پرداختی به زوار اربعین در شبکه بانکی استان است. کنترل آمار زائرین ثبت نام شده در سامانه سماح نیز از طریق نظام بانکی امکان پذیر نیست.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای خراسان رضوی تصریح کرد: این امکان برای متقاضیان فراهم بود تا در کنار دریافت مبلغ یکصد دلار ارز اربعین از بانک‌ها و صرافی‌ها، با ارائه کارت ملی مبلغ ۲۰۰۰ دلار از صرافی‌ها ارز خریداری نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.